År 2014❤️

Ja då var 2014 här! 
Vi har tagit en paus i husbygget över jul & nyår och vi har haft det alldeles underbart❤️
Julen va så mysig & så fina julklappar & nyår va roligaste på flera år med underbara människor❤️

Massa kärlek❤️

Nu är det som sagt nytt år.. Både jag och Hjärtat har bestämt oss att vi båda behöver komma igång med träningen igen & äta bättre! så i måndags började vi så får vi se hur det går😉 var igår på min första fotbollsträning sen jag skadade mig i april.. Man har tappat en massa men skam den som ger sig 👊

Idag har jag varit riktigt huslig.. Jag har bakat fröknäcke, fröbröd & LCHF-Mousakka.. Blev Kanongott & nu är jag mätt och belåten! Var några som ville ha lite recept på fröbröden så det är klart ni ska få det😉 annars ska jag vila lite nu då jag endast lyckad sova knappa 4 timmar inatt.. Ska jobba kvällen sen så måste ju orka 😜

Här kommer receptet iaf👍
 
Fröbröd 
Ca 16 skivor
3 ägg
3 dl riven ost
1 msk majonäs 
2 msk kesella naturell
1,5 tsk bakpulver
5 dl frön (sesamfrön, linfrön, pumpafrön & solroskärnor

Sätt ugnen på 250 grader.

Blanda ägg, ost, majonäs, kesella och bakpulver i en bunke. Degen ska vara lös.

Tillsätt frön under omrörning tills degen blir fast, men ej torr.

Bred ut degen på en bakpappersklädd plåt. Den ska bli platt.
 
Grädda 15 min mitt i ugnen tills den fått en gyllenbrun färg.

Låt svalna och skär i ca 16 bitar.

Näringsvärde per bit:
Fett (14g) Protein (11g) Kolhydrater (1g).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0