Nyttiga goda knäckebröd!

Har fått flera frågor på mina knäckebröd hur jag gör dom osv så tänkte slänga upp receptet här och hoppas det uppskattas:)



1 dl Solrosfrön
1 dl Pumpafrön
1 dl Linfrön
1 dl Sesamfrön
4 dl Gramhamsmjöl fullkorn
4,5 dl Vatten
1 dl Rapsolja
Flingsalt

Sätt ugnen på 150 grader i varmluftsugn.
Blanda ihop alla ingredienserna och ta även i flingsalt efter önskemål.
Lägg ut bakplåtspapper och bred ut smeten tunt med en slickepott.
Strö över lite extra pumpafrön, solrosfrön och flingsalt.
Jag brukar ta en kniv och skära i smeten ungefär så stora bitar jag vill ha. Lättare sen när det är klara att dela.
In i ugnen i ca 1 timme.. Ska vara stelt! Knacka gärna på den så den är hård! Akta så det inte bränns vid.


Lycka till!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0