Underbara helg❤

Varit en helt underbar helg!!
 
I fredags jobbade vi fram tills ca 16.. Pappa och mamma va här med.. Fått upp gipsen i hela sovrummet både tak och golv och nästan hela garderoben! Sen åkte päronen hem och duschade och packade innan de kom och plockade upp oss efter att ha gjort samma sak.. Vi styrde bilen mot Lessebo! Vi skulle upp till jakten.. Njuta och ha det bra❤
Det åts massa gott, plockade kantareller & blåbär och en och annan kräfta.. så skönt och fridfullt där uppe och jag älskar det! Som medicin för själen❤
 
På lördagen sen körde vi hem vid halv 12.. Tog oss en glass på favvomacken! Bästaste mjukglassen!! Tog med maränger denna gången;)
 
Väl hemma packade jag upp allt medans Henke och pappa hämtade gipsskivor innan de stängde! Sen la vi faktiskt oss en stund och vilade vilket var välbehövligt:)
 
Vid halv 6 åkte vi hem till mina päron.. Vi skulle ha lite Kräft/Räkfrossa! Jag styrde upp kräftorna och gjorde Västerbottenpaj med kantareller i som var mycket populär😉
Tord och Marita kom med och senare slöt Johan och Annika upp med:) vi åt massa gott och drack och disskuterade vilt:P
Sen åkte jag och hjärtat in till stan.. Var knappt en människa ute!!! Ändå det var lönehelg! Men vi träffade några av hans vänner innan vi åkte hem igen:) 
Vi tog oss lite sovmorgon sen kom mamma med frallor❤
 
Vi har haft en fixardag idag:) vi har städat, tvättat, handlat och betalt räkningar! Vi fick finbesök av Lottan & Björn med som ville kolla hur vi bodde.. Saknat denna människa så❤❤❤
Mamma och pappa kom en sväng på kvällen med.. Vi bar upp alla 35 gipsskivor.. Fick in och duscha igen:P haha
 
Milo skrämde mig ordentligt med när han sprang iväg och ut på stora vägenTurturduva folk stannade så inget hände.. 
 
Jag har även gjort egen nyttigt LCHF-müsli och egen tacokrydda:) utan alla E-ämnen och tillsatser i! Underbart! 
 
Nu ligger vi mätta i sängen.. Henke hade lagat lövbiff, krocketter och kall beasås! Så himla gott var det! Vi slöar nu till varg verum på 4:an
  
Imån börjar henke jobba igen efter 4 veckors semester.. ja eller.. semester och semester:P 
Pappa kommer hit så han och jag ska iaf jobba på huset! Sen ska vi åka och se om vi kan hitta en frysbox.. Behövs verkligen!:) haha med alla bär, kräftor, lax och svamp osv! 
 
Jaja godnatt på er mina vänner❤
 
Hittat Guld❤
Osminkad sanning
Kräftor är gott❤
Sovrummet har fått väggar och golv❤
Älsklingen rensar blåbär❤
Godaste mjukglassen finns i Lessebo ;)
Västerbottenpaj med kantareller i❤
Hittade lite blåbär med❤
Hemmaplockad sallad och räkor ❤
Kräftor❤
Fin mat med fina❤
Nomnomnom❤
Hemmagjord LCHF-müsli 
Hemmagjord tacokrydda:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0