Helgen som gick och dagarna som gått <3

I fredags drog det igång tidigt.. det sista av det gamla taket skulle ner!
Till hjälp hade vi Pappa, Mamma, Tobbe, Marcus, Mattias, Tord, Mats, Mickis.. alla höll på överallt!
Uppfarten rensades, skräp slängdes, det sågades och fixades.. sen kom en och hjälpte oss flytta takpannorna.. de var ganska mkt ivägen så det var skönt att få bort dom! :)
Sen kom takstolarna och lyftes upp med hjälp av en kran..de va färdigmoterade så skulle bara sättas på plats.. men det tog ändå sin lilla tid ;P
 
På lördagen började vi kl.8 igen.. till hjälp hade vi Johan, Patrik, Tobbe, farbror Johan & Thord :)
Då fick vi upp taket, papprat och läcktat.. bara en sida kvar! Jag och Mickis röjde som fan i rabatterna vid uppfarten.. ett jäkla slit men bra blev det.. bara två buskar kvar :P på kvällen sen så grillade vi lite och unnade oss lite svalkande dricka ;) då det varit stekhett hela dagen så krävdes inte mycket för att bli lite salongsberusade ;) haha
 
söndagen kom pappa kl 8.. vilken sovmorgon :P haha.. fixade lite till runtomkring och förberedde.. finns alltid att göra så att säga :P
 
I måndags sattes de yttre väggarna upp och på tisdagen fick vi dit fönsterna.. blev skitsnyggt verkligen! hur nöjd som helst:D men fan va tunga de var :P det var kämpigt och som vi slet!
 
I går så isolerade vi och mamma alla väggarna.. blir tjocka varma väggar..170+90+90 ;) det tog sin lilla tid och vid 16 kom pappa och bror med så vi bjöd på Kalops på nötbog som puttrat i några timmar.. så himla gott:D
sen gick jag och la mig för jag skulle jobba natten men pappa och Henke fortsatta jobba.. de började isolera taket och kom en bra bit faktiskt! jävla skitgöra de där med isolering som bara kliar en jävla massa och gör så man hostar :P
 
idag har vi haft paus från husbygge.. eller jag iaf.. henke har varit duktig och städat undan lite! jag har varit på stan idag.. helt själv faktiskt och det var skönt.. få rensa tankarna lite och bara vara.. det behövde verkligen jag!
Jag köpte även present till Hjärtat som fyllde år i måndags.. haft kalas för honom och Emma ikväll :)Emma hade bakat en kanongod tårta <3
 
 
Va roligt att träffa alla ikväll.. var ju ett tag sen! Han fick en jättefin GANT klocka, t-shirts, filékniv och pengar.. imån har jag bokat bord på Eriksberg där vi ska avnjuta en 3 rätters middag och sedan ska vi bege oss in till stan och ta båten ut till kastellet för att titta på årets sommarteater <3
Jag riktigt längtar tills imorgon.. men först ska man avverka sista nattpasset för veckan.. kämpar på !
 
 
    Emmas fantastiskt goda och vackra tårta <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0