Välbehövligt❤

Välbehövlig fantastiskt helg har vi haft❤❤❤
 
Jag packade ihop alla våra saker och bakade en blåbärscheescake med smält vaniljchoklad❤ så himla god blev den!!
 
Sen körde jag till mörrum och hämtade Axel som skulle följa med oss & samtidigt lämnade jag av Milo hos Karro! De skulle vara hundvakt hela helgen.. Stort tack
 
Sen körde vi upp till jakten.. Direkt när vi kom upp åkte de iväg för att byta betesboxarna i kräftburarna och jag packade upp och fixade maten till kvällen.. När de kom tillbaka blev det nykokta kräftor och västerbottenpaj med kantareller i❤ 
Då vi var ganska trötta efter en lång dag gick vi och la oss runt 22-23 tiden.. Va skönt att få sova!
 
Vid 6 ringde klockan.. Dags att plocka upp burarna och se om vi fått några kräftor.. Pappa och mamma åkte upp redan i torsdags.. Plockade då upp 398 st kräftor! Vi fick upp hela 420 st!!!! Helt otroligt bra fiske i år! ❤
 
När vi kom tillbaka till stugan åt vi lite frukost innan vi begav oss ut i skogen för svampjakt & blåbärsplockning.. Axel tyckte även detta va roligt så det var skönt!:) hittade väl en 15 liter kantareller & 15 liter blåbär och 4 liter lingon! Naturens guld har vi fyndat❤ vi satte oss och rensade allt när vi kom tillbaka sen gick jag och hjärtat in och la oss och vilade lite.. Axel va stissig så ingen vila för han.. Han tjatade om att han ville fiske så efter en timme åkte vi upp till sjön.. Vi fick massa abborrar.. Dock ingen direkt storlek men axel vart i himmelriket! Han ville ej gå därifrån! Man blir varm i hjärtat❤
När vi kom tillbaka hade mamma fixat mat och sen satt vi uppe en stund men vid 23 tiden gick vi och la oss.. Varit en lång dag för oss alla! På morgonen sov hjärtat och axel medans vi åkte och plockade upp kräftorna.. Ca 250 fick vi.. Så runt 1000 kräftor har vi fiskat upp i helgen❤ nomnom!
Sen åt vi frukost innan vi körde hem igen.. 
 
Väl hemma packades det upp, tvätten viktes, svampen förvälldes, blåbären åkte i frysen likaså kräftorna! Sen tog jag mig en lång varm dusch innan jag kröp ber under täcket och slocknade.. Hjärtat va duktig och målade taket i sovrummet.. Första strykningen.. Blev jättebra.. Han är så duktig min man❤
 
Idag har jag haft nystart med träning och mat.. Blev sjuk så kom av mig innan.. Men nu kör vi igen! Började med morgonlöpning på 3,5 km med Milo! Va tungt men det gick ändå bra! Hemma körde jag lite styrka med armarna med mina vikter! Gick skitbra och det känns redan👍😉
 
Sen körde jag och handlade och sen städade jag och lagade mat.. Idag blev det laxbiffar, liméaioli, parmesanpanerade auberginer och sparris med flingsalt & citron! Hur gott som helst! Även druckit min reningsdryck gjorde på vatten, nejlikor & lagerblad! Testat mitt nya protein från fitnessgurun med! Smakar faktiskt över förväntan så det har lite av en lättnad:) 
 
Sen kom pappa och mamma.. Dags för lite husjobb.. Henke fixade i sovrummet medans vi la tak.. 2 sidor kvar nu.. Blir ju mycket skärningar och de tar sån tid.. När det sen började ösregna gav vi upp.. Klockan var ändå nästan halv 9! Ja tog en varm dusch och kröp ner i hjärtats famn och somnade gott där.. Fick dock åka iväg för jag skulle jobba.. Tungt då jag inget annat än ville ligga kvar hos min Älskling
 
 
Första nattens fiske.. 398 stycken❤
 
 Rufsigt hår & osminkad:)
 
Nöjd Axel❤
 
Nomnom
 
Spanar in fångsten:)
 
Andra nattens fångst.. 420 stycken❤
 
Tidig morgon när vi vittjar burarna:)
Skogens guld❤
 
Min blåbärscheescake med vitchoklad❤😍
 
Hjärtat fiskar❤
 
Axel & jag fick massa fisk:)
 
Sista vittjingen innan hemfärden
 
Micke får assistans 😜
 
Hjärtat kör hem.. Jag vilar😉
 
Mina fina❤
 
Laxbiffar, liméaioli, sparris & parmesanpanerade auberginer❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0