Gott nyttigt bröd

4 dl mandelmjöl
4 dl pofiber
4 msk fiberhusk
3 tsk bakpulver
2 tsk salt
6 ägg
125 g smör
5 dl fet yoghurt ( jag tog turkisk)

Ca 139 kcal per skiva!

Sätt ugnen på 170 grader.
Blanda alla torra ingredienser.
Vispa ägg pösiga( tar en stund).
Smält smöret.
Vispa ner smör & yoghurt i äggen!
Häll sedan i torrblandningen och blanda.
Låt svälla ca 10 min.
Smörj form och klä med bakplåtspapper.
Häll i smeten(blev 2 brödformar, lite mindre men det räckte ) pensla med mjölk och strö över sesamfrön eller vallmofrön!
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 50 min ( du ser på den när den ser klar ut eller testa sticka.. Ska ej vara kletig) stäng av och eftervärm i ca 15 min!

Smaka av & njut;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0