Lugna lördag

Tränat en hel del denna veckan och det börjar bli lättare nu... fotbollsträning både i torsdags och igår och gymmet har jag besökt 3 gånger sen har det blivit långa promenader.. känns så skönt att vara igång igen :)
 
Igår kom mormor och mamma in på lite frukost.. alltid lika mysigt <3 annars hände inte så mycket mer igår.. hade tvättid halva dagen och sen efter fotbollsträningen kom hjärtat hit och vi åt Mousakka med svart trumpetsvamp.
Det kan utan tvekan varit den godaste jag nånsin gjort :)
 
Idag stack jag till gymmet direkt efter nattpasset.. blev rygg och ben idag.. känns att man varit borta ett tag då man inte tar lika mycket vikter men skam den som ger sig :)
Hem och tog mig en dusch och kröp ner jämte min man och sen blev man serverad frukost <3
 
Nu ligger jag och slöar på soffan och funderar på vad jag ska hitta på idag.. är sugen på en långpromenad.. men sen då? Är lite rastlös i kroppen och det kryper lite i mig så måste göra något känner jag :P
 
 
Mousakka med Svart trumpetsvamp
 
1 kg Nötfärs, 2 st gullök, svart trumpetsvamp, vitlök, sambal oelek, tomatpuré, salt och svartpeppar,
Potatis, riven ost, mjölk, mjöl, smör
 
Stek svamp, lök och vitlök i smör och sen häll i det med färsen och stek tills det fått färg. Häll i önskad mängd sambal oelek och ca 2 msk tomatpure.
Skala och riv potatisen.
Smält lite smör i en kastrull, häll i ca 2 msk mjöl och 3-4 dl mjölk och röra om och låt det börja puttra. Häll i ca 2 dl ost och krydda med salt och peppar sen rör runt.
 
Häll först lite av ostsåsen i en stor form, lägg på ett lager potatis. salta och peppra lite. på med färsröran och sen rästen av potatisen och krydda. Häll sen över resten av ostsåsen och in i ugnen ca 1 timme på 225 grader. lägg över folie när den fått lagom färg så den inte bräns. smaka av ochs e om potatisen är klar.
 
 
Godaste Mousakkan <3
 
Älskling fixade frulle <3
 
Jag är på gång!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0