Avskyr att vara sjuk:(

Ligger hemma, sjuk i bihålsinflammation..hostar och är tungandad och minsta ansträngning tar slut på mig! Hatar detta! Henrik ligger med här sjuk med feber men han verkar må bättre nu iaf.. Skönt för honom.

Vaknade 7 idag.. Svårt att sova när man inte kan andas.. Hade tvättid så de va väl lika bra att stiga upp! Nu är allt upptvättat.. Så himla skönt!

Har även gjort vildsvinsbiffar idag när lite energi infann sig. Så bra att ha i frysen de dagar man inte riktigt har tid eller lust att laga mat. Går snabbt och enkelt att värma. Blev 97 st kanongoda köttbullar. De är så himla lätta att göra.

Idag har jag i Vildsvinsfärs, blandfärs, lök, ägg, mjölk, ströbröd, crème fraiche chili/paprika, salt, svartpeppar och vitpeppar!
Brukar alltid steka en liten biff först och provsmaka. Bra tips för att känna om de är bra kryddat eller om något fattas!

Jag hade verkligen behövt ta tag i lägenheten och städa av den men just nu är orken slut.. Ska ta en dusch snart och se om man piggnar till.. Blir lite Filmmys med hjärtat idag iaf❤

 

Jag i fin fläta <3

Sängsällsksp när man är sjuk<3

Vildsvinsköttbullar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0